Färdigplankat för i år

Blöt som en fisk kom jag hem ifrån planket. Det vill säga stängslet som omger indrotsplatsen Majvallen som som så sent som förra året ännu bestod av hederlig plank.
Till slut blev det drygtg 140 fotograferande människor som exponerade sina alster med alla möjliga kluriga lösningar.

Egentligen började evenemanget grått, men torrt. Först lite efter klockan två kom ett litet och snart övergående duggregn. Detta vållade en explosion av aktiviteter utefter "planket" när fotografiska dyrgripar skulle skyddas. Själv tog jag redan igår fan vid hornen och laminerade mina femton utställningsbilder. De skulle stå pall för en ny syndaflod, skulle en sådan komma....

En hel masssa människor kom och gick. Däribland många vänner och bekanta. Några tog sig till och med tid att begrunda mina alster. Alltid kul med komplimanger, men även av konstruktiv kritik, men mest av allt att få tillfälle att motivera sig själv. Vid fyra kom emellertid Det Stora Regnet. Några fler besökare för dagen var knappast att tänka på och i likhet med de flesta andra hängde jag ner min skärm och så att säga stängde butiken för dagen.
Med mig hem hade jag även en verklig förnämlig utställningskatalog!

Det var ett lyckat och inspirerande evenemang! Heder och ära åt de båda tjejer som drog igång det hela förra året.

Kommentarer