Ute i världen

Är i New York.
I New York blir man alltid blöt i augusti. För det mesta går det innifrån och ut. Över 30-grader hett och mycket hög luftfuktighet. Ibland faller ösregn för en kort stund. Då blir man blöt utifrån, så att säga. Sedan växlar det igen. Augusti är en dålig månad att besöka Det Stora Äpplet på. Själv har jag lite val, ity en av mina tre söner gifter sig här till veckan. Mina båda andra ättelägg har trummats hit från Israel.
På bilden nedan minstingen Jossi i backspegeln.
Visst ser han tuff ut. Men tro mig, han är snäll och len som en fjäder. En fjäder på en meter och nittriotre centimeter över skosulorna!
Men stan är unik. Man skulle gärna stanna här...
Var förbi alla fotografers Mecka, B&H. Hade ont om tid. Blev bara att plocka upp deras gedigna katalog. Blir vallfärd dit på söndag!

Igår blev det en del försök till nattfoto, UTAN stativ.

Vandrarhemmet är det met prisvärda i New York och ligger på en lugn gata (snett rakt över från polisstationen). Det är tredje gången som jag använder mig av deras tjänster.

Kommentarer