Mot mörkare tider • Toward darker times

Slutet av oktober. Mörkret faller snabbare. Dagarna kortas snabbt nu.
Det är lätt att bli melankolisk utav avsaknaden av ljus och värme: av mörker och fukt.
Samtidigt lätt att fly in i mörkret. Söka skydd. Hänge sig åt en associal sida. Ja, flyta in i och uppgå i dessa skuggor och mörker som omger oss.
Den typen är jag inte.
Föredrar floracentupplysta utrymmen: rikligt av ljus. Klar sikt!
End of October. Darkness descend ever faster. Now the days are fast getting ever shorter.
Without light and warmth it easy to become gloomy; by all that darkness and moisture.
Similarly it is easy to flee into the darkness. To seek cover. To indulge in ones asocial aspect. Yes, to move into and enter into all these shadows and darkness that encompass us.
I am however not that sort of personality.
I prefer brightly lit rooms with plenty of light and clear sight!

Dessvärre har mitt hälsotillstånd tagit en beklaglig vändning åt det sämre. Förhoppningsvis inte värre än att några doser cellgiftbehandlingar på Jubileumskliniken kommer att göra susen.
Detta beklagliga tillstånd uppdagades i samband med rutinuppföljningar tidigare denna månad. Jag kallades i torsdags till sjukhuset för att personligen informeras av min läkare. Metastaser i båda lungorna... Vänner har uppmanat mig att äntligen få tummen ur och börja skriva mina memoarer. Så får det bli...

Kommentarer

  1. Vacker höstbild du visar här där jag fastnade för den varma färgen i fönstret i bakgrunden. Jag gillar bilden!
    Morgan

    SvaraRadera

Skicka en kommentar