Kortare dagar • Shorter days



Så har det då vänt!
SOMMARSOLSTÅNDET inföll i år måndagen den 21 juni kl. 11:28
It's the turn.
The SUMMER SOLSTICE occured on Monday, June 21 at 11:28 A.M.


Det var en underbar vecka – den förra. Jag menar med vädret.
Äntligen fick jag en utbytesdetalj till vår hydromat i växthuset från Willab. I fredags grävde jag plats för tomat-, gurk- och paprikaplantor. Nu har hustrun planterat dem.
Last week offered wonderful days in terms of weather. Finally I received a replaceable piece to our Hydromat in the Greenhouse. Last Friday I dug planting holes for tomatoes, cucumbers and paprika. By now, my wife has planted them.

Varför slänga saker som bara behöver lagas. Skon som ny efter lite lim på sulan och torkad under lämplig press...
Why strew away things that just needs to be repaired. This shoe was as new after some glue had dried up under appropriate pressure.

Påve Benediktus XVI • Pope Benedict XVI

I veckan som gått har jag bearbetat några av mina bilder från Rom. I samband med att jag planerar en totalförändring av mitt fotogalleri så kommer jag att separera bilderna från staden Rom från bilderna från Vatikanstaten. Mer om detta tids nog – får man bara leva och ha hälsan...!
In the past week I have worked with some photos of mine from Rome. As I am preparing a total change of my Photo Gallery on my webpage, I am also to separate the photos from the City of Rome from those from The Vatican State. More about this in due time.


Kommentarer